Bu maqolada pynput kutubxonasi orqali sichqonchamizni harakatlantiramiz va scroll va tugmalarini ham boshqaramiz

pynput kutubxonasi
pynput kutubxonasi

Buning uchun pynput kutubxonasini o'rnatib olishimiz zarur.

pip install pynput

Sizga bu kutubxonaning bir necha funksiyalarini tushuntirib o'taman:

 

from pynput.mouse import Button, Controller

Birinchi bo'lib bizga kerakli kutubxonani chaqirib oldik

 

mous = Controller()

mous o'zgaruvchisini hosil qilib uni Controller funksiyasiga tenglab oldik

Agar mouse.position deb yozsak bizga sichqonchaning ekranga nisbatan kordinatasini chiqarib beradi

 

mouse.position = (1500, 200)

yozsak sichqonchamiz shu kordinataga borib qoladi

sichqonchaning kordinatasini o'zgartirish
sichqonchaning kordinatasini o'zgartirish
mouse.move(20, -13)

bunda ham sichqonchamizning joylashgan joyi o'zgaradi farqi shundaki o'sha korditaga harakatlanadi

sichqonchaning tugmalari
sichqonchaning tugmalari
mouse.click(Button.right, 1)

Bu funksiyaning 1-elementiga Button va bundan so'ng right yoki left yoziladi(bu sichqonchaning o'ng va chap tugmachalaridir). 2-elementi, necha marotaba bosilishi kerakligi.

sichqonchaning scrolli
sichqonchaning scrolli
mouse.scroll(0, -150)

Bu funksiya sichqonchangizni markazida joylashgan g'ildirakchasini vazifasini bajaradi. 1-elementiga gorizontal, 2-elementiga vertikal harakatlanishni ifodalaydi.

Xulosa: Sichqonchani qanday boshqarishni bilib olsangiz o'zingiz kompyuter uchun bot yaratishingiz mumkin(sodda vazifalarni yoki takroriy vazifalarni bajaruvchi). Sizdan kordinata nimaligini bilish talab qilinadi bu esa matematikadir(dasturlashda matematika yo'q deganlar uchun maxsus). Agar, kelajakda kompyuter olsam birgalikda bot yaratmiz.