Ta'limni boshqarish tizimi (LMS) - bu ma'muriy hujjatlarni rasmiylashtirish, hujjatlashtirish, kuzatib borish hisobot berish, o'quv kurslarini, o'quv dasturlarini yoki o'quv va rivojlanish dasturlarini avtomatlashtirish va yetkazib berish uchun dasturiy ta'minot. Ta'limni boshqarish tizimi kontseptsiyasi to'g'ridan-to'g'ri elektron ta'limdan paydo bo'ldi. Birinchi LMS oliy ta'lim sohasida paydo bo'lgan bo'lsa-da, bugungi kunda LMSlarning aksariyati korporativ bozorga qaratilgan. Ta'limni boshqarish tizimlari o'quv tizimi bozorining eng katta segmentini tashkil etadi. LMSning birinchi kiritilishi 1990 yillarning oxirlarida bo'lgan.

    Ta'limni boshqarish tizimlari analitik ma'lumotlar va hisobotlardan foydalangan holda o'qitish va o'qishdagi bo'shliqlarni aniqlashga mo'ljallangan. LMS-lar onlayn o'qitishni amalga oshirishga qaratilgan, ammo turli xil foydalanishni qo'llab-quvvatlaydi, shu bilan birga onlayn tarkib uchun platforma vazifasini bajaradi, shu jumladan asenkron va sinxron asosidagi kurslar. LMS instruktorlar tomonidan olib boriladigan mashg'ulotlar uchun sinf boshqaruvini yoki korporativ maydonda emas, balki oliy o'quv yurtlarida foydalaniladigan "Fliped" sinfini taklif qilishi mumkin. Zamonaviy LMSlar foydalanuvchi mahorati profiliga asoslanib kurslar uchun avtomatlashtirilgan tavsiyalar berish, shuningdek, ushbu tavsiyalarni yanada aniqroq qilish uchun o'quv materiallaridan meta-ma'lumotlarni olish uchun aqlli algoritmlarni o'z ichiga oladi.

      Multimediya o'qitish: Masofaviy ta'lim g'oyasining paydo bo'lishi va rivojlanishi

    Elektron ta'lim kontseptsiyasi 20-asrning boshlarida rivojlanib, masofadan o'qitish uchun ishlatiladigan audio-video aloqa tizimlarining paydo bo'lishi bilan ajralib turdi.1909 yilda E.M. Forster o'zining "Mashina to'xtaydi" nomli hikoyasini nashr etdi va olis auditoriyalarga ma'ruzalar o'qish uchun audio aloqadan foydalanishning afzalliklarini tushuntirdi.

    1920 yilda Sidney L. Pressey ko'plab amaliy mashg'ulotlar va savol formatlarini taklif qiladigan birinchi o'quv mashinasini yaratdi. Oradan to'qqiz yil o'tgach, Alberta universiteti professori M.E.Zerte ushbu mashinani muammolar va echimlarni taqqoslashga qodir bo'lgan muammoli silindrga aylantirildi.

   Bu ma'lum ma'noda "multimedia" edi, chunki u o'quvchilarga bilim berish va o'qitish uchun bir nechta ommaviy axborot vositalaridan foydalangan. Keyinchalik bosma materiallar telefon, radio va televidenie orqali eshittirishlar, audio va videotasvirlar bilan birlashtirildi

    Dastlabki tarmoqqa ulangan ta'lim tizimi 1970-yillarda Control Data Corporation tomonidan ishlab chiqilgan Platon Learning Management (PLM) tizimi edi.

                  Talabalarning davomatini onlayn baholash va kuzatish

    LMS o'qituvchilarga talabalar uchun moslashtirilgan testlarni yaratishda, kirish imkoniyati va Internetda taqdim etishda yordam berishi mumkin. Platformalar turli xil savol turlariga imkon beradi, masalan: bitta / ko'p qatorli javob; ko'p tanlovli javob; sudrab olib tashlash tartibi; insho; haqiqiy yoki yolg'on ha yoki yo'q; bo'shliqlarni to'ldiring; kelishuv ko'lami va oflayn vazifalar. Ba'zi LMS-lar qatnashuvchilarni boshqarish va sinf mashg'ulotlari bilan birlashtirishga imkon beradi, bunda ma'murlar o'quvchilarning qatnashgani, kech kelgani yoki darslar va tadbirlarni o'tkazib yubormaganligi to'g'risidagi yozuvlarini ko'rishlari mumkin.