Katta musobaqalar yoki musobaqa finallari LAN formatida maxsus joylarda o'tkaziladi - Kiber Arenalar, bu erda tomoshabinlar kompyuterlarda o'tirgan o'yinchilarni tomosha qilishlari mumkin va jangning borishi o'yinchilar ekranlaridan olingan tasvirlar uzatiladigan katta ekranda kuzatiladi. Janubiy Koreyada tomoshabinlar ko'pligi sababli bunday musobaqalar stadionlarda o'tkaziladi.

Kichik musobaqalar kompyuter klublari va Internet-kafelarda yoki Internet orqali o'tkaziladigan onlayn musobaqalar shaklida o'tkaziladi.

       Onlayn (ONLINE) - unda musobaqa ishtirokchilarining o'zaro aloqalari "Internet" axborot telekommunikatsiya tarmog'idan foydalangan holda masofadan turib amalga oshiriladi.

      ESNUP - olis saytlardagi birlashtirilgan musobaqalar, turli xil ixtisoslashgan saytlarda hakamlarning bevosita nazorati ostida bo'lib o’tadi va birlashtiriladi.

      LAN (LAN, Local Area Network) - bu musobaqa ishtirokchilari bir yoki qo'shni binolarda maxsus jihozlangan maydonlarda bo'lgan musobaqalar.

AQSH

2013 yilda "Legends of League" Kibersport  sport turi va uning ishtirokchilari haqiqiy sportchilar sifatida tan olindi. Bu boshqa mamlakatlardan kelgan Kibersportchilar uchun AQShga soddalashtirilgan viza tizimi orqali kirishni osonlashtirdi.

         G'arbiy Evropa

Evropa Kibersport bilan shug’ullanuvchi va asosiy ishtirokchilaridan biri bu ESL Esports tashkiloti bo'lib, musobaqalarda har yili bir necha million dollar bilan mukofotlanadi.

         Italiya

Italiyadagi jamoaviy o’yinlar kuchsiz, masalan, WCG-da Counter-Strike va Dota 2 intizomlari bo'yicha Italiya jamoalari guruhdan chiqmaydi. Ammo individual yo'nalishlar bo'yicha ular ESWCda bitta medalni va WCGda o'nta medalni qo'lga kiritishgan.

StarCraft II o’yini Italiyada mashhur bo'lib, unda uchta tashkilot homiylik qiladi: Old School Clan, InFerno eSports va Team Redbyte Italia.

           Ispaniya

"Valensiya" Ispaniyada o'zining jamoasini yaratgan birinchi futbol klubiga aylandi. Klub quyidagi yo'nalishlar bo'yicha sport bo'limlarini ochmoqchi: Hearthstone, FIFA va Rocket League. Legends ligasi ro'yxati tez orada ularga qo'shiladi.

         MDH

O'zbekistonda kompyuter sporti rasman sport turi sifatida tan olingan. Yaqinda Indoneziyada yakunlangan Osiyo o'yinlari-2018 doirasida demo sport turi sifatida KiberSports turniri bo'lib o'tdi. Turnir Osiyo elektron sport federatsiyasi (AESF) tomonidan tashkil etilgan bo'lib, uning tarkibiga 45 ta Osiyo mamlakatlari federatsiyalari, shu jumladan, O'zbekiston kompyuter sportlari federatsiyasi kiradi.

Rossiyadagi eng yirik kibersport tashkilotlaridan biri 2004 yilda tashkil etilgan va professional geymerlar o'rtasida kibersport musobaqalarini o'tkazishda ishtirok etgan Milliy Kiberport Ligasi (NPKL) edi. Rossiyada birinchi marta NPKL elektron sport musobaqalarini o'tkazish uchun shou formatini qo'lladi, bitta professional elektron sport klubini yaratdi va eng yirik sport ligalari va assotsiatsiyalari printsipi asosida tashkil etilgan muntazam chempionatni boshladi. Liga endi o'z faoliyatini to'xtatdi.

     Kibersport tashkilotlari MDHning bir qator davlatlarida, jumladan Belorussiya, Qozog'iston va Ukrainada mavjud. 

Belorusiya Respublikasida eng faol tashkilotlar Nemiga Gaming (2017 yil iyun oyida tashkil etilgan ko'p o'yinli tashkilot) va Pavaga Gaming (2018 yil oktyabr oyida tashkil etilgan kibersport tashkiloti). 2019 yilda VOKA video xizmati belaruslik geymerlarga elektron sportda birinchi qadamlarni tashlash imkoniyatini berish maqsadida o'zining VOKA Gaming elektron sport ligasini yaratdi. Turnirlarni o'tkazishdan tashqari, VOKA Gaming Belorusiya kibersport federatsiyasi bilan birgalikda 2020 yil dekabr oyida bo'lajak kibersport sharhlovchilari uchun intensiv uyushtirdi va o'tkazdi.

      MDH mamlakatlaridagi eng yirik musobaqalardan biri 2003 yildan beri har chorakda bir marta o'tkazib kelinayotgan ASUS Open edi. Sovrin jamg'armasi MDH chempionatlari orasida eng yiriklaridan biri - 1 million rublgacha. G'oliblari Butunjahon kiber o'yinlari chempionatiga yuborilgan WCG saralash o'yinlari ham MDH mamlakatlaridagi eng nufuzli musobaqalardan biridir. Ayni paytda WCG o'z faoliyatini to'xtatdi. TechLabs kubogi 2012 yildan beri MDH kiberfestivallari orasida barqaror mavqega ega. Moskva, Minsk, Kiev va Olma-ota - bu 2010 yildan festival uchun TechLabs jamoasini qabul qilgan to'rtta shahar.

      Shuningdek, RDL (Rossiya Quake II Dueling ligasi) kabi turli xil notijorat turnirlar mavjud. Evropadagi eng yirik individual StarCraft II ligasi - bu Rossiyaning RSL loyihasi - sc2tv.ru tomonidan tashkil etilgan Rossiyaning Starcraft 2 ligasi. Counter-Strike: Source va Counter-Strike: Global Offensive-ning eng yirik ligasi, shuningdek 2014 yilgi Dota 2 CSPL ligasidir. MDHdagi asosiy afsonalar ligasi LCL.

         Hindiston

Hindistonning uzoq shaharlarida Internet va kompyuterlar mavjud emas, ammo shu bilan birga katta shaharlarda bu bilan hech qanday muammo yo'q. Counter-Strike 1.6 o'n yildan beri hukmronlik qilib kelgan va hind jamoalari muntazam ravishda Butunjahon kibersport o'yinlari Grand Final va Electronic Sports World Cup musobaqalarida qatnashishgan. Ularning jahon sahnasidagi debyuti WCG 2002 edi, unda TUI jamoasi barcha o'yinlarda mag'lubiyatga uchradi. Ikkita eng mashhur jamoalar - ACID (WCG 2003, WCG 2004, WCG 2005 ishtirokchilari) va Team ATE. Eng taniqli futbolchilar - "r4iD" va "RiTz".

MOBA o'yinlari bepul taqdim etiladigan League of Legends va Dota 2 paydo bo'lishi bilan eskirgan CS 1.6 o'z mavqeini yo'qotadi, shuni ta'kidlash kerakki, LoL bu mamlakatda bir muncha mashhur o'yin bo'lib, unda ko'proq musobaqalar o'tkaziladi. Ushbu o'yinlar frag-nation.in va afkgaming.com portallari tomonidan targ'ib qilinadi va ommalashtiriladi.

             Meksika

Meksika Qo'shma Shtatlarga yaqin bo'lganligi sababli, aksariyat geymerlar kompyuterlardan ko'ra konsollardan foydalanadilar. Ammo kompyuter geymerlari tomonidan o’ynaladigan kibersport turi StarCraft II hisoblanadi: Team Quetzal, Team Neo Forze va xGamers. Legends League o’yinida ularning yutuqlari; WCG 2013 da 4-o'rin.

               Televizion translyatsiya

Kibersport sport kanallarida faol translyatsiya jarayoni. 2007 yilda 7TV sport kanalida Milliy professional kibersport ligasi taklifiga binoan Counter-Strike: Rossiya chempionatining manba mavsumi efirga uzatildi, u erda har haftada bir marta 32 ta A divizion o'yinlari namoyish etildi.

2015 yilda Turner Broadcasting System shu nomdagi kanalda boshqa dasturlar qatorida efirga uzatiladigan va rekord mukofot jamg'armasi 1,4 million AQSh dollarini (bir mavsum uchun) tashkil etadigan Counter-Strike: Global Offensive ligasini yaratish niyatini e'lon qildi. Shuningdek, futbolchilar ishtirokida faol reklama kampaniyasi tashkil etildi.

        Liga ELEAGUE deb nomlandi. ELEAGUE 1-mavsumi 2016 yil 24 maydan 30 iyungacha davom etdi. Mavsumda 24 ta jamoa ishtirok etdi va mukofot jamg'armasi 1,4 million dollarni tashkil etdi. Barcha o'yinlar TBS va shuningdek Twitch oqim xizmati orqali translyatsiya qilindi. Keyinchalik, ELEAGUE doirasida yana uchta Counter-Strike: Global Offensive turnirlari, jumladan Major turniri, Overwatch chempionatlari, Street Fighter V, Adolatsizlik 2 va Rocket League musobaqalari o'tkazildi.

      2016 yilda, Match TV kanalida! O'yin Counter-Strike: Global Offensive EPICENTER: Moskva turnirining finalida jonli efirda namoyish etildi.

           Rossiyada va dunyoda ixtisoslashgan Internet yangiliklar portallari va nashrlari, shuningdek, sport va sport sohasidagi eng muhim voqealarni yoritadigan maxsus bo'limlar mavjud, shuningdek analitik postlar, esports yulduzlari bilan intervyular, turnirlar, o'yinchilar, jamoalar, o'yinlar haqidagi statistik ma'lumotlar joylashtirilgan. ...

Rossiyadagi ommaviy axborot vositalarida ro'yxatdan o'tganlik to'g'risidagi guvohnomaga ega bo'lgan eng yirik kiberport yangiliklari portallari va saytlari.

  • Cybersport.ru - bu elektron sport va o'yin sohasi bo'yicha ixtisoslashgan yangiliklar portali (OAVni ro'yxatdan o'tkazish to'g'risidagi guvohnoma: EL No FS 77 - 74022).
  • Cyber.sports.ru - Sports.ru sport saytining kiberportga bag'ishlangan qismi (OAVni ro'yxatdan o'tkazish to'g'risidagi guvohnoma: EL No FS 77 - 72927).
  • Shampionat.com / kiberport - sportchining Shampionat.com bo'limi (OAVni ro'yxatdan o'tkazish to'g'risidagi guvohnoma: El raqami FS77-68756)
  • Sport-express.ru/cybersport - Sport-Express sport saytining bo'limi (OAVni ro'yxatdan o'tkazish guvohnomasi: El raqami FS77-77886).

        Kiber sport turlariga pul tikish

Qanday qilib garovlar esportlarda amalga oshiriladi. Buning uchun haqiqiy pulga ham, o'yin ichidagi narsalarga ham pul tikish imkonini beradigan ko'plab saytlar mavjud.

Esports allaqachon mashhurligi bo'yicha ba'zi an'anaviy sport turlarini ortda qoldirmoqda. CS: GO, Dota 2, League of Legends, Overwatch, Hearthstone va boshqa yo'nalishlar bo'yicha millionlab muxlislarni yig'ib musobaqalar tashkil qilinib katta ekranlarda yoritilibboriladi. Shu jumladan kompyuter janglarining muxlislari soni tobora o'sib bormoqda.

         Deyarli barcha bukmeykerlik kompaniyalari o'z mijozlariga elektron sport o'yinlarini taklif qilishadi. Ular yirik mahalliy tadbirlarni ham, yarim professional musobaqalarni ham qamrab oladi.

      Quyidagi pul tikish taklif etiladi:

  • asosiy natijalar (1x2);
  • turlarning natijalari (xaritalar);
  • jami kartalar va fragalardagi nogironlar;
  • kartalar statistikasi, o'yinchilar, uzoq muddatli garovlar.
  • Qarama-qarshiliklar allaqachon klassik sport turlari bilan mutanosib. Etakchi bukmekerlar kf beradi. tadbirning teng natijalari uchun 1,85-1,9 gacha. Barcha naqd o'yinlar Live rejimida mavjud, ya'ni pul tikuvchi o'yinni tomosha qilganda pul tikishi mumkin.

        Ko'plab bukmekerlar elektron sport o'yinlari uchun bonuslarni taklif qilishadi va kompyuter o'yinlari muxlislari uchun shart-sharoitlarni doimiy ravishda yaxshilaydilar. Intizomlardan birini chuqur bilgan holda, siz sport musobaqalarida yaxshi pul ishlashingiz mumkin. Bu allaqachon ko'plab tajribali futbolchilar tomonidan isbotlangan.

   Bukmeker - bu ehtimollik bilan belgilanadigan, shuningdek yutuqlarni to'lash bilan birga oldindan kelishilgan koeffitsientlar bilan bo'lajak turli tadbirlarga (ko'pincha sport turlari) pul tikishlarini qabul qiladigan professional munozarachining kasbidir. Bukmekerlar poygalar, turli sport, siyosiy, madaniy, moliyaviy, ob-havo va boshqa tadbirlarning natijalariga garovlar qabul qilishadi.

                           Mukofot miqdori

        Yirik musobaqalarda mukofot jamg'armasi 1 000 000 dollarga yoki undan ko'proqga etadi. 2005 yilga qadar eng katta yutuq 150 ming dollarni tashkil etdi - Painkiller musobaqasida "Fatal1ty" taxallusi ostida o'ynaydigan Jonathan Wendell. Koreyaning StarCraft o'yinchilari yiliga 20000 dan 600000 dollargacha maosh oladi.

     2002 yilda rossiyalik "uNkind" o'yinchisi III kokeda bo'lib o'tgan Butunjahon kiber o'yinlarida birinchi o'rinni egalladi va 20000 dollar miqdorida uyiga qaytdi. Shuningdek, 2002 yilda Butunjahon kiber o'yinlarida Sankt-Peterburgning Counter-strike M19 jamoasi birinchi o'rinni egallab, 40 000 AQSh dollarini olib qo'ydi; o'sha Quake III-da "Cooller" o'yinchisi AQShning Las-Vegas shahrida bo'lib o'tgan Cyber ​​[X] Gaming-da birinchi o'rinni egalladi va $ 20,000 yutdi [14]. 2005 yilda 3D.Androide StarCraft musobaqalarida kumush medalni qo'lga kiritdi va 10 000 dollar ishlab topdi. 2006 yilda Rossiyaning ikkita "SSRxAlan" va "SSRXxMrRASER" futbolchilari NFS: Most Wanted-da birinchi va ikkinchi o'rinlarni egallashdi, tegishlicha 15000 va 8000 dollar oldi. 2007 yilda "Logitech.Alan" (sobiq "SSSRxAlan") NFS: Carbon intizomida bronza medaliga sazovor bo'ldi. 2008 yil bizga "Need For Speed" rusumidagi final va "Warcraft 3" da "Baxtli" taxallusi ostida Dmitriy Kostindan bronza medalini keltirdi.

      2012 yilda Taipei Assasins afsonalar ligasi Jahon chempionatining 2-mavsumida 1 000 000 dollar yutib oldi. Mavsumning mukofot jamg'armasi 1 970 000 AQSh dollarini tashkil etdi.

       2013 yilda SK Telecom1 RiotGames League of Legends turnirida Jahon chempionatining 3-mavsumida taxminan $ 1,000,000 yutdi. Mavsum uchun mukofot jamg'armasi 1450 ta jamoaga bo'lingan holda har mavsum uchun $ 2.050.000 ni tashkil etdi.

       Cosplay musobaqasida ishtirok etish uchun sovrin jamg'armasi ham mavjud. Masalan, Dota 2 muxlislari uchun bu 15000 dollarni tashkil etdi.

Sovrin jamg'armasi 2 874 407 AQSh dollarini tashkil etuvchi International 2013 Dota 2-da Ittifoq 1 437 203 AQSh dollarini yutdi.

     International 2014 mukofot jami 10,9 million dollarni tashkil etdi, Xitoyning NewBee jamoasi 5 million dollardan sal ko'proq g'olib bo'ldi.

      International 2015 mukofot jamg'armasi 18,4 millionni tashkil qildi, Amerikaning Evil Geniuses jamoasi 6,6 milliondan ortiq g'olib bo'ldi.

       International 2016 mukofot puli 20,77 millionni tashkil qildi, Xitoyning Wings Gaming jamoasi 9,14 million yutib oldi.

     The International 2017 mukofot puli 24,79 millionni tashkil qildi, Evropaning Team Liquid jamoasi 10,86 million yutib oldi.

     International 2018 mukofot jamg'armasi 25,53 million dollarni tashkil qildi, Evropaning OG jamoasi 11,25 million dollar yutdi.

     International 2019 mukofot jamg'armasi 34,32 millionni tashkil etdi, Evropaning OG jamoasi 15,62 million.

       Kompyuter o'yinlarining ayrim turlari, masalan Counter-Strike, faqat jamoaviy musobaqa uchun yaratilgan, boshqalari esa 1v1 rejimida ham, jamoada ham o'ynashga imkon beradi.

       Xalqaro Esports federatsiyasi - Jahon Kibersport chempionatini o'tkazadigan xalqaro sport tashkiloti. U turli mamlakatlarning 82 milliy federatsiyasini birlashtiradi. 2008 yilda yaratilgan. Bosh qarorgohi Koreya Respublikasida joylashgan.

         Kibersport allaqachon Rossiyada rasman tan olingan va butun dunyoda hurmatga sazovor. Kibersport - bu translyatsiyalarda millionlab tomoshabinlarni, chizilgan rasmlarda o'n millionlab dollarni anglatadi, bu yoshlik, kuch va g'ayrat. Kibersport turlarini kuzatishni va o’ynashni hozirdan boshlang - bir necha yil ichida u butun dunyoni egallaydi.